lördag 20 december 2008

Introduktion till min blogg.

Nu börjas det alltså. Jerry heter jag och jag är 25 år.
Min största passion i livet är musik, jag har spelat gitarr i 8 år och jag har även sjungit i ett och ett halvt år, jag är dock i grunden gitarrist, sången är mest en nödlösning.
Jag praktiserar nu på musikskolan i Uddevalla där jag går bredvid en gitarrlärare, och assisterar honom. Detta är ett led i att jag kommer att söka till musikhögskolan i göteborg, där jag om jag kommer in kommer att läsa till gitarrlärare. Under praktiseringens gång har jag upptäckt att en gitarrlärare är mer än bara "vara gitarrlärare". Du får vara ellevens vän, och ibland också psykolog, det här låter konstigt men gitarrläraren lars berättade det och jag kan bara bekräfta det.

"barn som är anonyma i skolan, kommer hem och är lika anonyma där behöver nån som ser dom"
"Det kan vara det enda nöjet vissa har i veckan, att komma hit och spela lite gitarr".

Så det är ett mycket givande yrke jag vill studera till. Jag blir dessutom bättre på att spela gitarr, vilket är en stor fördel förstås. Och apropå musik, så kan jag berätta att jag spelar i 3 olika projekt för tillfället. Ett singer/songwriter projekt där jag spelar gitarr och sjunger själv, sjungandet kommer jag dock att överlåta åt min vän shoel syed, en mycket duktig sångare som lägger ner hela sin själ i sången. Vi kommer att spela in ett antal covers och egna låtar på youtube i slutet av januari, filmat med bra kamera, mickar och riktig scen, kommer bli skitbra!
Jag håller nu också på att spela in en skiva med projektet, ska bli klar inom någon månad.

Jag spelar även i ett band som heter crimson signs som spelar trash metal. Min musiksmak har dock ändras och sen så är jag inte säker på att det bandet kommer att komma någonstans. Så jag får se om jag spelar där i fortsättningen. För jag vill leva på musik. Jag spelar också i ett till band, ett namnlöst band,. som spelar rock i mer u2 stil. Fast inte som u2 dock. Vi har nyss börjat så vi får se hur det blir i framtiden. Sångaren, niklas andreasson är väldigt duktig, liksom de andra medlemmarna, lars hansson på gitarr robin cronström på trummor och johan wallin på bas.

Mitt mål är att leva på musiken. Jag vet att jag har talangen och framförallt viljan att göra det.
Det som avgör är dels hur målmedvetet jag jobbar för det och dels att jag har framförhållning, kan tänka ett steg längre.

Jag ska också veta vilka faktorer som krävs förutom talang, det är mycket som spelar in.
Jag tror stenhårt på det jag gör. jag vet också mitt eget värde och skäms inte för att säga att jag tycker jag är väldigt duktig.

Jag spelar också "tyvärr" luffarschack ibland, när andan faller på. Jag kom på 8:e plats i sm i år, sm hölls i hallsberg, och jag vill vinna nästa år, sen ska jag lägga av :D.
Intalar jag mig själv iallafall.
Jag gör dock det jag tycker är roligt och spelar lite då och då, trots att jag bara kan dela det intresset med folk på blip.se.

Men kan folk spela wow kan jag spela luffarschack.

Detta är dock bara en liten del av mitt liv.

jag spelar innebandy för skojs skull, spelar på fredagar och ttycker det är kul, spelade tidigare i lag men insåg senare att jag inte vill binda mig på det sättet, 2 träningar plus match, och vara föreningsdomare ibland, jag spelar hellre för att det är skoj. På planen 'är jag dock ingen snäll spelare, ibland kan jag vara riktigt ful, men det är sån jag är. Jag ger oftast allt.

Spelade också fotboll men slutade med det för att jag varken hade talang eller vilja för det, och jag spelar nu nån gång på skoj, kanske är med på någon inomhusträning ibland.

En sak som får mig att skriva just den här bloggen är dock mitt stora samhällsintresse.

Jag har sedan många år tillbaka funderat vad som är fel på den här världen och vad man kan göra åt det.

Under åren som har gått har jag fått mer och mer förståelse och mer och mer insikter om hur det fungerar egentligen, och vad som döljer sig bakom vad som verkar vara.
Jag fortsätter och lär mig hela tiden, varje dag för att det är mitt intresse att göra det.
Sen så kan jag inte vara likgiltig inför vissa saker som sker, både här och på andra ställen, särskilt som det till slut drabbar mig personligen, precis som det drabbar andra. Jag har en vilja att göra något. Opinionsbilda, och så vidare. Iallafall skriva, framföra mina åsikter. Eller insikter. Hoppas på det senare. Jag vill ha insikter snarare än åsikter, och jag strävar aktivt för det.

Jag vill öppna ögonen på andra, precis som andra öppnar ögonen på mig varje dag.

Ibland måste man inse att ens invanda värderingar inte håller längre. Att man måste omvärdera. Och får jag en insikt eller en kunskap så är det naturligt att jag vil dela med mig av den. Det du ger får du tillbaka, finns ett ordspråk som heter, och jag tror på det.

Har du något att ge så ska du också ge det. Så får du tillbaka, förr eller senare, tro mig.

Den här bloggen är inte avsedd för att ge en detaljerad inblick i mitt liv, med betraktelser av typen, "idag köpte jag 2 stycken jeans på vero moda". Eller "vilken brakfest jag var på i fredags", och så vidare.

Bloggens namn är öppna ögonen och det jag vill skriva om här är om de funderingar och reflektioner jag har, och skriva om mitt liv utifrån den vinkeln.

Jag hoppas ni finner bloggen intressant. Lämna gärna en kommentar när ni är inne!

Jerry

2 kommentarer:

  1. Trodde du skulle modeblogga först. men men keep it real.

    SvaraRadera
  2. Aa precis. Nä det blir en filosofisk lite funderande, betraktande blogg.

    SvaraRadera